Hogyan készült?

A blokkok összeállítása

Amikor a foltvarrás blokkjai elkészülnek, már csak össze kell őket állítani egy nagy egésszé.  Vannak olyan esetek, amikor a blokkokat közvetlenül egymás mellé illesztjük, van, hogy közéjük elválasztó kerül...
Az esetek többségében egyenes varrással illesztjük a darabokat egymáshoz, de ez is lehet a takaró oldalaira merőleges, vagy szöget bezáró is.  Az esetek kisebb részében a blokkok  ívesen kapcsolódnak egymáshoz.

Eltérő színű blokkok esetén mindig érdemes a blokkokat egy utolsó szemrevételezésre kiteríteni az összeállítás előtt.

A blokkok összevarrásakor is ügyelni kell a varrások levasalására és lehetőség szerint az előző varrások vasalási irányai ne essenek egy irányba az újabb illesztéseknél.



Az egyszerűbb alakzatok esetében (négyzetek, háromszögek) az összeillesztésnél egyszerű a dolgunk, hiszen az egymás mellé tervezett darabokat színükkel egymás felé fordítva egyenes varrással összevarrjuk, majd a varrást levasaljuk.

Vannak olyan minták, ahol ezzel a módszerrel nagyobb és nagyobb négyzeteket hozunk létre, de bizonyos minták esetében egy-egy sor létrehozása, majd a sorok összeillesztése az inkább célravezető.

Íves illesztések esetén rengeteg gombostűre lesz szükség az illesztett darabok összevarrásakor. Az ívek mentén hagyományosan az egyik textilt bevagdossuk, hogy az anyag szépen el tudjon terülni.  A becsípésnél azonban ügyelni kell arra, hogy ne nyúljon a varrásvonalon túl, mert az lukat eredményez.  A varrás során, ahogy haladunk előre, úgy lehet a gombostűket eltávolítani.  Az íves varrások esetében is létfontosságú a varrások levasalása.

Amikor egy-egy kisebb egységgel elkészülünk az összeállítás során, érdemes azokat ismét kiteríteni, majd ellenőrzés után összevarrni a következő egységgé, amíg a komplett foltmunka el nem készül.

Elforgatás:
Sok minta esetében fokozott - vagy legalábbis más - hatás érhető el úgy, ha a blokkokat 45 fokban elforgatjuk.  Ilyenkor az elforgatott sorokat érdemes először összevarrni, majd a keletkezett sorokat egymáshoz varrni. Érdemes a forgatás gondolatával eljátszani, mert teljesen más lesz a kapott munka összhatása.

A foltminta elkészülte után már csak keretezed kell az előlapot.  Erre is van több, jól bevált módszer.  Itt olvashatsz róluk.

A foltvarrás alapok további cikkei:

- A foltvarrás története dióhéjban
- A foltvarráshoz szükséges alapanyagok
- A foltvarrásnál használható kiegészítő alapanyagok
- Elengedhetetlen foltvarró eszközök
- Kiegészítő (extra) foltvarró eszközök
- A foltvarrás előkészületei
- Foltvarrás kézzel, vagy géppel
- Az elkerülhetetlen vasalás
- Foltvarrás blokkok
- A blokkok összeillesztése
- A foltmunka keretezése
- Hátlap, bélés, tűzés
- Mire figyelj a tárolásnál, szállításnál
- A foltvarrás kombinálása hímzéssel

Szólj hozzá

E-mail cím nem jelenik meg. A kötelező mezőket *-ggal jelöltük

Üzenete moderátori jóváhagyás után jelenik meg az üzenőfalon. Köszönjük türelmét!

Kézimunka hírlevél

Értesülj a legfrisebb tartalmakról első kézből