Hogyan készült?

A foltvarrás kombinálása hímzéssel

A foltvarrás során nem csupán a színes textileket varrhatjuk egymás mellé, de kombinálhatjuk azt már elkészült hímzéssel, a tűzés helyett használt hímzéssel, de feldobhatjuk a mintát egy-egy applikációval is.

Talán a legegyszerűbb módja a változatos foltvarrásnak, ha egy-egy blokk helyett egy hímzést illesztünk a textil-koszorúba. Ilyenkor ügyelni kell arra, hogy a hímzett textil azonos legyen az őt körülölelő darabokhoz, a minta illeszkedjen az egészhez és természetesen sem a használt textilek sem pedig a használt hímzőfonalak ne engedjék a színüket.  Én személy szerint nagyon kedvelem Lynette Andersen mintáit, melyekben a hímzést és a foltvarrást kombinálja.



Ha a hímzést a foltok összevarrása után készítjük a munkára, akkor is elképesztően szép eredményt kaphatunk mintegy tűzésként. Variálhatjuk az öltéseket, színeket, de még a fonal vastagságát is...



Ha a mintát egy-egy textilből készítenéd, használd az applikációs technikákat, mellyel apróbb formákat lehet a textilre rávarrni eltérő színű textilből.



S mindezeket a technikákat akár kombinálhatod is... Jó szórakozást hozzá!



Ha a foltvarrás alapok elolvasása után még maradt kérdésed, vagy új témát javasolt a cikksorozathoz, kérlek, oszd meg velem azt.



A foltvarrás alapok további cikkei:

- A foltvarrás története dióhéjban
- A foltvarráshoz szükséges alapanyagok
- A foltvarrásnál használható kiegészítő alapanyagok
- Elengedhetetlen foltvarró eszközök
- Kiegészítő (extra) foltvarró eszközök
- A foltvarrás előkészületei
- Foltvarrás kézzel, vagy géppel
- Az elkerülhetetlen vasalás
- Foltvarrás blokkok
- A blokkok összeillesztése
- A foltmunka keretezése
- Hátlap, bélés, tűzés
- Mire figyelj a tárolásnál, szállításnál
- A foltvarrás kombinálása hímzéssel

Szólj hozzá

E-mail cím nem jelenik meg. A kötelező mezőket *-ggal jelöltük

Üzenete moderátori jóváhagyás után jelenik meg az üzenőfalon. Köszönjük türelmét!

Kézimunka hírlevél

Értesülj a legfrisebb tartalmakról első kézből