Hogyan készült?

Gyöngyöm-gyöngyöm – a hímzés dekorációja gyöngyökkel

Egyre több minta hímzésekor szembesülök a gyöngyökkel való dekorációval. Nem is csoda, hiszen egyszerűen lehet velük feldobni a keresztszemes műveket.  Kis felületen még magukban is szépen mutatnak szerintem.

A keresztszemes hímzések dekorációjaként általában kásagyöngyöt használunk. Létezik belőle egyszerűbb, olcsóbb fajta, vagy márkás üveggyöngy is. Méretüket tekintve is különbözhetnek. Az apró lukú vászonhoz a kisebb méretűeket, míg a nagyobbakhoz a nagyobbakat célszerű használni.



A gyöngyöket általában a hímzés elkészülte után rögzítjük a textilhez. Egyes esetekben magára a kész hímzésre kerülnek a gyöngyök, de többnyire egy-egy kihagyott szem helyére kell őket varrni.

Ezen a képen a csillogást a gyöngyök és a fémszálas fonalak együttese biztosítja.



MIRE ÉRDEMES A GYÖNGYÖKNÉL FIGYELNI?

A gyöngyök kiválasztásánál mindig ügyelj arra, hogy a gyöngy az esetleges mosás-vasalást is túlélje.  Soha ne varrj a kézimunkára műanyag gyöngyöt, mert a vasaló megolvaszthatja.

Általában az a tű, amivel a hímzést készítjük, nem lesz megfelelő a gyöngyök rögzítéséhez, mert a fokán nem fog a gyöngy átcsúszni. mindig használj vékony tűt ehhez a művelethez.  A gyöngyök felvarrásához speciális, vékony tűre lesz szükséged.

Hacsak a minta mást nem ír, a gyöngyök rögzítéséhez a gyöngy színével azonos, vagy átlátszó színű fonalat használj!  Az apró gyöngyök rögzítéséhez elegendő egy-egy szál fonal.

A minta leírásában többnyire megtalálod, hogyan kell a gyöngyöt a mintára rögzíteni.  Ennek két módja van. amit a lenti képen láthatsz is: félkeresztekkel, vagy teljes keresztszemekkel.  A félkereszt esetében a gyöngy egy kicsit oldalra dől, míg a teljes kereszt esetében függőleges, vagy vízszintes irányt vesz fel.



Amikor egy gyöngyökkel díszített munkád elkészül, fokozottan ügyelj arra, hogy vasaláskor ne sérüljenek. Én ilyenkor egy puha anyagon vasalom a minta hátoldaláról a kész művet.

A keretezéskor is vigyázni kell arra, hogy a gyöngyöknek megfelelő távolsága maradjon a hátlap és az üveg között. Ilyenkor általában paszpartu használata segít távol tartani a hímzéstől az üveget.

Ha a fenti néhány egyszerű szabályt betartod, biztosan gyönyörű gyöngyös kézimunkákkal leped meg szeretteidet (vagy magadat).

......................................

Nem vagyok szűrszál-hasogató típus, de amikor már sokan kérdezték meg tőlem, hogyan kell nem a falra mászni egy bájos mackó kontúrozásakor, megírtam a következő cikket >>>



A Keresztszemes alapok további cikkei:

- A keresztszemes hímzés alapöltései
- A hímzés kezdete és vége (hogyan fogj hozzá, hogyan fejezd be a hímzést)
- Alapanyagok
- Hasznos eszközök: tű, olló, ráma
- A keresztszemes minta leolvasása
- Fonalvastagság kiválasztása az egyes alapanyagokhoz

Keresztszemes cikkek haladóknak

- Kongré vagy vászon? - milyen alapanyagot válassz a hímzéshez
- Gyöngyöm-gyöngyöm - a hímzés dekorációja gyöngyökkel
- Szőrözzünk! - kisállatok bundájának nagy talánya
- Keretbe foglalva - hogyan válassz keretet?

 

Szólj hozzá

E-mail cím nem jelenik meg. A kötelező mezőket *-ggal jelöltük

Üzenete moderátori jóváhagyás után jelenik meg az üzenőfalon. Köszönjük türelmét!

Kézimunka hírlevél

Értesülj a legfrisebb tartalmakról első kézből